ny cykel, muskleinflamation och 8 månader

Idag har jag och andrea varigt tillsammans i 8 månader igår låg jag på sjukhus och i tisdags fick jag ny cykel. 

i tisdags fick jag min fina cykel.



8 000kr blev det då. Mycket pengar men ändå billigt. dagen efter var jag för sugen på att cykla så jag pumpade inte bakdäcket innan jag hoppa. slutade med en punktering, inte allt för roligt men e man jimmyh så är man. 

i onsdags var jag och andrea ute och promenerade i hagaparken helt plötsligt så dunkar det till i hjärtat aj aj aj. det gör ont och nu börjar det även göra ont i axeln, armen börjar domna bort och det var till och med jobbigt att lyfta armen för att använda blinkers i bilen. vi åkte hem och det gjorde ondare och ondare i både armen och bröstet. 
igår när jag vaknade så satte jag mig i bilen för att åka hem, pappa ringde och jag sa att jag hade ont. han ringde mamma och mamma ringde vårdcentralen. jag åkte hem sen skjussade min bror mig till lövet och jag tog blodprover och ekg. det såg tydligen inge bra ut så jag skickades in till ks. jag kommer in på ks och säger hej jag har fått en remis. okej du får ta en kölapp eller vänta får jag kolla på remissen så jag ser att du kommit rätt. jimmy skit i kölappen du får gå före kom nu lägg dig på båren här kom nu. oj tänkte jag, jag är ju inte döende? 

min puls var uppe i 107. hm inte så bra. tog ett blodtryck inne på ks och det var på 80 genom 168 inte bra det heller. 
dom flyttade mig till ett rum. Andreas mamma åkte från jobbet hämtade henne och kom in. hallå? jag e ju inte döende. varför kommer ni in så akut andrea sa ju att hon skulle komma in efter skolan. dom tog prover i armen och sen låg jag där och väntade i några timmar innan dom tog ett ekg igen och sen var det bara vänta igen. 

jag hade tydligen hostat så mycket att jag fått infektioner i musklerna runt om hjärtat och ut i armen. låter konstigt men ja så är det ju. jag lever jag mår bra och idag är det vår 8 månaders dag :) fint rim där. 

jag har blivigt förbjuden att köra bil. hmm ja ni hör ju hur det låter. jag kommer alltså inte kunna träffa andrea idag. de känns inte allt för roligt men förhoppningsvis blir jag piggare till imorgon.  idag har jag vart med rickard och köpt present till andrea. finns det nått mer att säga än att det här kommer bli en tråkig dag? äsch nu kör vi hare bäst pusspåre :) 

Kommentarer
Postat av: Andrea

Jag skiter väl i om du är döende eller inte det är klart jag kommer dumhuve<3

2009-03-27 @ 18:46:25
URL: http://cimarosa.blogg.se/
Postat av: Charlie

Sv: haha ;D

2009-03-27 @ 21:19:25
URL: http://charliestrandberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilket dramatiskt liv du lever Jimmy! Inte en sekund utan att det händer något. Hoppas du mår bättre och att du blir frisk snabbt!

:) Åsa

2009-03-31 @ 22:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0