alopecia areata, totalis och universalis

ja jag har alopecia universalis, trode först det var areata sen totalis men det visade sig vara universalis. universalis innebär att du tappar allt hår på hela kroppen. jag har ingenting på huvudet, inga ögonbryn och så har jag tappat fläckar över hela kroppen förutom under armarna. det ända som kan gör att du mår dåligt av denna sjukdom är brist på självförtroende. men jag vägrar bryta ihop det är bara välja ska jag bryta ihop eller bita ihop? det ända jobbiga är hur folk tittar men sägs de inte att skönheten kommer från insidan? det är jobbigare med folk som glor än folk som frågar så om ni står och glor så uppskattar jag mer om ni kommer fram och fråga för jag är inte specielt blyg av mig så jag svarar gärna. nu kan ni ju få en bild på hur man ser ut när denna sjukdom tagit över.



måste säga att jag trivs. behöver inte fixa håret. tvätta det. torka det. de jobbiga med ögonbrynen är ju att svetten rinner rakt ner i ögonen. sen att dam och skit kommer in i ögonen men de är inget stort problem tycker jag de blir värre när man tappar i öronen och näsan. näshåret skyddar ju mot dam och skit så man kommer typ vara konstant förskyld de är väll då problemen börjar men men alopecia universalis så är det minst chans att få tillbaka håret så förmodligen kommer jag se ut så här hela livet men jag hoppas nästan att de inte kommer tillbaka kommer bara bli jobbigt nu när jag och alla runt om kring är vana med det här och när alla ska ställa frågor då det kommer tillbaka. men den sista juni hade jag bara små fläckar på huvudet och nu 4 månader senare är det så här. sjukdommen går fort. men det finns inget man kan göra åt det. men nu ska jag åka och hämta min bil på verkstan. pusspåre

Kommentarer
Postat av: pamela

Stackarn :(

2009-11-04 @ 00:42:06
URL: http://pamelaas.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Heej! Jag har samma sjukdom som dig, Alopecia Universalis. Jag som tjej upplever att det är väldigt jobbigt vissa stunder. Jag känner en som känner en som haft Alopecia Universalis, och hon sa att håret kommer tillbaka bara att de tar en jäkla tid!



Sluta aldrig tro att håret inte kommer tillbaka! En vacker dag kanske de gör de :)

De e jobbigt att tappa allt sitt hår på hela kroppen, Men allt sitter inte i utsidan de e något som folk måste fatta tycker iaf jag :)



Lycka till nu! :D // Rebecca Björkman

Postat av: Abdi

Heej. Jag har Alopecia areata och är 16 år. Kmr jag att ha sjukdomen hela mitt liv?

2010-05-27 @ 22:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0