jag har tröttnat på systemet

sitter och diskuterar ungdomskriminalitet med ida. kom genast att tänka på våran hjälte Harry Öhman. han är alkoholism fast han är nykter. han har inte druckit sen 80 talet men har du en gång varigt alkholist så är du alltid en alkoholist. sedan han blev nykter har han alltid jobbat med ungdommar. det fanns bara 2 som nekade hans hjälp båda dom är döda idag. den ena tog en överdos och den andra tog sitt liv. alla andra som han hjälpt har idag skapat familj. jag träffade han första gången när jag var 8-9 år och de har hjälpt mig. och det som är det speciella är att han börjat jobba med dom flästa innan dom kommit in i tonåren för att kunna styra upp deras liv vissa tog han tag i i tonåren och hjälpte dom. från att ha ägnat sig åt klottersanering med ungdommar som då vart riktigt arga att dom åkt fast till att samma ungdommar erbjudit sig att ta och hjälpa till att gripa sina egna vänner om de så behövs tillsammans med polisen som sammarbetat med Harry. sedan han tagit kontakten med en ungdom så har han alltid hållt kontakten med dom och de gör han fortfarande. dom han hjälpe på 80 talet som då var unga har han fortfarande kontakt med fastän dom har skapat familj.

det viktiga som Harry gjort helt rätt som övriga i samhället inte fattat är att man måste ta tag i ungdommar innan dom hamnar fel. man måste få dom att få ett förtroende och kunna före en diskution med vuxna människor utan att vi ska gå runt och kalla alla för soc kärringar så måste vi kunna hitta en vuxen vi kan lita på och inte byta psykologer och liknande varje år för då får man aldrig något förtroende. Harry har nu skrivigt en bok om sin alkoholism och sitt arbete med ungdommar som jag tycker alla människor bör läsa. jag är fan 16 år och har aldrig läst klart en bok och denna bok är den första jag kommer att läsa ut.



Harry är nummer 2 från venster. tjejen fick han kontakt med när hon var 14 år. nu är hon över 30 och har familj.  dom övriga killarna på bilden fick han kontakt med genom att dom avtjänade sin samhällstjänst med honom. alla killarna gick på droger men är nu drogfria och har skapat familj.

SNÄLLA SAMHÄLLET. POLITIKER, POLISER. SOC OCH ALLA. inse vad det är vi ungdommar behöver och lås inte in oss.



signerad på insidan av boken. Fler som Harry behövs i samhället.

pusspåre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0