vattenfylld lungsäck



                                             ( bild lånad av google )


japp igår va de ju inte riktigt någon toppen dag. under dagen på jobbet va jag riktigt seg och jobbade inget alls kände mig slöa och de kändes inte riktigt bra. jag åkte till rickard efter jobbet då kände jag hur det stack till i hjärtat. kroppen vek sig och jag tänkte inte så mycket på det trotts att det gjorde fruktansvärt ont. sedan när jag var hemma stack det till igen. jag började undra men struntade ändå i det. när jag var med anden senare på eftermidagen kände jag hur det högg till och jag kunde knappt stå upp. de kändes som någon långsamt tryckte in en kniv i hjärtat. jag åkte hem och tog det lugnt. när jag satt i soffan så kom plötsligt en konstant ihållande smärta i venstra delen av bröstet. när jag satte mig vid datan började det bli trögt att andas och min venstra hand hade domnat bort. jag gick ner och sa de till mamma och pappa, vi satt i soffan och jag försökte ta det lugnt men de började trycka i hela bröstet och jag kände hur hjärtat slog hårt, öppnade dörren för att få luft och mamma ringde 112. sedan fick jag prata med tjejen på larmcentralen. till en början hävdade hon att det inte var nått fel på mig. men efter att jag berättat allt så skickade dom en ambulans. pulsen låg på 98 och blodtrycken va uppe i 160-170 tror jag. men kroppens upptagning av syre var normal så varför jag knappt kunde andas var ett mysterium. men jag sattes i ambulansen där dom tog ett ekg som inte var så illa, inne på sjukhuset hade egt kraftiga störningar, vad dom kom fram till med det fick jag aldrig reda på. sedan skickades jag på röntken och sedan tog dom blodprov. vad blodproven sa fick jag inte heller reda på men tydligen så hade jag vatten i lungsäcken. de kan man heller inte göra någonting åt. läkarna trodde att det kunde vara en ångestattac men dom har aldrig varigt så. så eftersom jag har vatten i ena lungsäcken så kan detta upprepas med det finns inget att göra åt det. fick iaf komma hem vid halv 2 i natt men idag har jag varigt ledig och ska vara det imorgon också. nu ska jag åka till andrea och bara ta det lugnt. har köpt nya hörlurar idag iaf och fått pengar så jag kan köpa ännu fler grejer till hemma studion. men nu ska jag vidare. pusspåre

Kommentarer
Postat av: Knasbollen

Skönt att se att det gick bra till slut. Armen domnade bort asså??? har venerna/ådrorna mellan hjärta o arm blivit trötta?

Andrea får sluta ligga så tungt på din vänsterarm när ni sover ;-) ...en sak i taget: gosa först - sova sen :-)



MVH / Knasbollen

2009-10-21 @ 07:09:10
Postat av: Lisa

Hej!!

Shit, vilken otur du har med allt som har med sjukdomar att göra! Skönt att det slutade bra iaf :)

Krya!! //Lisa.

2009-10-21 @ 17:22:56
URL: http://ougat.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej Jimmy, måste säga du är en stark kille som kämpar på för 100%. Jag har själv en 9årig grabb som har diabetes snart 4år och ad/hd snart 3år, jag undrar hur du kom fram till din ad/hd medicin funkade för dig, för vi har testat 2 concerta vilken fick motsatt effekt sen strattera som hämmade hans aptit förmycket samt att han blev väldigt aggressiv. Och han vägrar ta tabletter. Vi känner inga som har den här kombinationen och det gör att Max min son känner sig ganska utanför , just för att han inte kanske inte är som sina andra kamrater. Hoppas du har en bra helg. Lotta:)

2009-10-24 @ 10:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0