Jimmy på sjukhus

Hallå hallå!
Blir ett lite annorlunda inlägg då Jimmy ligger på sjukhus, det är då jag, Andrea, Jimmys fästmö som skriver.

Jag är tyvärr inte super uppdaterad själv, men jag ger er den info jag har.

Vid 8 tiden åkte han in med ambulans till KS då han under längre tid klagat över huggande smärtor i hjärtat och nu även började känna vänsterarmen domna bort.
 Väl inne där tog de EKG som tydligen visade flimmer, mer vet jag inte.
Vid 10 fick han komma in på röntgen för att ta bilder där, resultaten har han ännu inte fått. Ytterligare röntgenbilder togs, då från sidan, för att få en bättre vy av lungorna.
De misstänker att hans lungor är vattenfyllda, något som jag inte alls förstår. 
 De har nu tagit prover som han kommer att få svar på runt halv 1, och om han får komma hem då eller behöver stanna på observation vet vi inte just nu.

Han är inte döende. Jag har pratat med honom ett par gånger och han låter okej, men trött.

Det är väl i princip allt jag vet.

Jag har inte fått möjligheten att hälsa på honom då han legat i något övervakningsrum hela tiden, om jag uppfattat det rätt.

Som tur är, är ju han och hans familj betydligt lugnare än vad jag är. De åker ambulans och tycker det är helt normalt medans jag ballar ur totalt.

Men, nu ska även jag försöka få lite ro i kroppen så att man kan somna någon gång.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Knasbollen

Usch! Vad hemskt :-( Hoppas allt ordnar sej. Och det är nog skönt för jimmy att se att du bryr dej så mycket ändå.



När jimmy är hemma igen finns det en sak ni kan prova:

Helvegetarisk kost... Endast grönsaker, sallad, tomater, lök, bönor, linser, potatis, avocado, majs, ärtor, groddar (o kanske nån vinägerdressing) osv... Skippa alla mejerivaror, mjöl, kött osv...



Lev bara på levande föda från växtriket :-)



Prova det o ge det en chans i 2 veckor o känn sen efter vad kroppen tycker om det... Man kan bli trött första veckan men samtidigt kan man börja känna sej mycket friskare.



Vegetarisk mat är dyr/lyxig o innehåller inte mycket energi men man får kompensera genom att äta 5 stora mål om dan istället.



Självklart finns det risk att det inte gör nån skillnad, men ja hoppas det iaf känns värt att prova. Många gånger höjs vardagshälsan så mycket av den maten att man (kanske) inte änns märker av sina allergier o andra sjukdommar - eller iaf att symptomen försvinner. I vilket fall som helst borde hjärtat må bra av den kosten, och man kan säkert hitta en bra balans mellan proportionerna av kött o vegetariskt ändå.



Vi lever i ett mångkulturellt samhälle idag med människor från hela världen i en o samma stad. Tyvärr har många som kommit från uländer tagit med diverse sjukdommar som kan vara riktigt farliga för svenskar, och ge konstiga svåridentifierade symptom som utvecklas långsamt (under åratal) på dom märkligaste sätten. Det kan räcka med att äta mat lagad av fel person som råkar hosta/snyta slem över maten för att smitta ska ske.



Men ja hoppas att det bara rör sej om nån lätt inflammation i hjärtat.



Ni får skriva hur det gick sen!



MVH / Knasbollen

2009-10-20 @ 06:04:48
Postat av: fanny

nääe lilla gubben då.. hoppas du mår bättre snart:(

vi hörs pusspåre <3

2009-10-20 @ 11:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0