Låtprojekt med Kitty, Diabetes

Jag hittade ett gammalt projekt på min dator. Jag hade bara spelat in en vers så jag undrade vad jag skulle göra med låten. Jag kom på att jag och Kitty skulle göra en låt tillsammans så jag skickade min vers till henne, Hon gillade det och helt plötsligt så hade hon skrivit klart sin vers och jag hade skrivit en vers till och refrängen! Hon satt och skrev uppe i Ludvika och jag här i stockholm. Så tanken är att hon ska spela in sin vers och sedan skicka tillbaka låten till mig så jag kan spela in 3e versen och refrängen. Hon skulle försöka hinna spela in imorgon. Hinner hon så kommer jag släppa låten på fredag. Hinner hon inte så kommer jag spela in min del på fredag så skickar jag det till henne så släpps låten när hon är klar.

Vi får se hur det blir om det blir låtsläpp på fredag eller nån gång i veckan!

Här får ni en bild på Kitty



Kitty är ett maskrosbarn och här har ni hennes låt om just maskrosbarn



Idag var jag hos min diabetes läkare. Världens bästa Eva Örtqvist. Andrea och Elvira följde med dit också, vilket resulterade i att vi pratade om mycket annat än diabetes. Ett besök hos diabetes läkaren brukar ta 20 minuter men idag tog det en timme. Mitt HbA1c låg bra. 6,7 enligt gammla mätmetoden, Dom har ju börjat mäta HbA1c enligt någon ny skala som används i hela världen. Förstod mig inte riktigt på det nya men vet iaf att det ligger bra. Låg på 6,2 sist så det är lite högre men det är inte så konstigt. Har inte prioriterat diabetesen lika mycket nu sen vi fick Elvira och det hade Eva full förståelse för.

Sen så var det lite roligt för jag träffade även min sjuksköterska Anna-lena. Hon och Eva ska ha en internationel föreläsning om Insulinpumpar och Sensorer, sån Insulinpump jag har och sån sensor jag har som mäter mitt blodsocker. Nu ville dom ha med någon som använder detta för att prata och beskriva hur det är att använda och hur man mår med insulinpump.

Så jag ska stå och prata på en föreläsning inför läkare ifrån massa olika länder! Det finns ett litet problem, Jag kan inte Engelska specielt bra. Kan knappt någon Engelska över huvudtaget men Eva lovade att tolka så jag får prata på svenska. Det blir underbart för när dom bestämde att någon med diabetes skulle få vara med så tänkte både Eva och Anna-Lena på mig direkt. Det känns lite personligt av läkarna/sjuksyrrorna på något sätt.

Kort och gott så var allt bra med mig iaf!

Imorgon så ska jag, Andrea och Elvira in till stan och köpa julklappar. Tänkte försöka ta oss in ganska tidigt så man slipper allt folk.

Nu ska jag snart försöka sova.

Pusspåre

Kommentarer
Postat av: Joly

Jag hade också Eva Ö som läkare när jag gick på astrid lindgren :P

2010-12-09 @ 16:25:03
URL: http://jjooly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0