alla har vart spermier vad spelar det för roll vart man kommer ifrån?

vet ni vad som är rätt sjukt med våra svenska lagar. vi har yttrandesfrihet men man får inte säga vad man tycker. säger man vad man tycker så blir det olaga hot, förtal och allt vad rättsystemet kallar det. men vad har vi då för nytta av yttrandesfriheten när vi knappt får öppna käften iaf? vad är det man får säga nu som man inte skulle få säga om vi har yttrandesfrihet? men de jag tycker är helt otroligt med världen är rasism. seriöst finns de någon logik i det ? och vad är det för mening med att hata människor överhuvud taget. okej att man hatar folk för deras handlingar men inte för vad dom kommer ifrån eller deras hudfärg. skälvklart tycker jag man ska få hata folk som tillexempel, mördar, våldtar och liknande men många vita hatar svarta och många svarta hatar vita. varför?

när ska alla människor förstå att vi alla i hela världen en gång har varigt spermier? vad spelar det för roll vilken pung man legat i och vilken livmoder man växt i ? jag förstår verkligen inte. alla människor är lika men ändå olika. och vem blir lyckligare av att hata människor för deras religon och hudfärg? jag har polare som är vita som är svarta och ja alla olika människor.  alla är precis likadana.

många som haft det jobbigt och levt under tuffa omständigheter börjar hata folk. har dom mycket hat i kroppen så bestämmer dom sig bara för vad dom ska hata. antingen blir dom huliganer och bestämmer sig för att hålla fast vid ett lag och hata alla andra, eller så kan dom bli rasister och bestämma sig för att hata alla som inte är vita. men i själva verket så är det ju inte dom som dom hatar. men för att få ut hatet ur kroppen så måste dom hata nån/några. det är ju för jävla dumt att springa runt och hata oskyldiga människor när det inte är dom som du är arg på från början.

jag har blivigt jävligt dåligt behandlad men jag hatar bara dom som gjort fel mot mig inga andra oskyldiga människor. för att soc behandlat mig dåligt så hatar jag inte alla på soc. de finns säkert människor där som är kanon bra på sitt jobb. så det handlar om att inte låta ens hat och ilska ta över.

vet inte riktigt varför jag skrev allt detta men jag hade det i huvudet.

Sprid kärlek inte hat


Pusspåre

Kommentarer
Postat av: Tobias Bergvall

tjena gubben :)



det där med yttrandefrihet är att man får tycka och "tänka" som man vill men man får inte yttra sig så att det kränker eller förnedrar en annan person det är luddigt att det heter "yttrande" frihet men men vi lever i ett konstigt land. sen äre det så att man får yttra sina åsikter också men då gäller det samma man får liksom ha sina egna åsikter och man behöver inte leva efter vad någon annan bestämt typ.



puss^^

2010-01-29 @ 15:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0