Kan jag inte få ett rum på sjukhuset så jag slipper åka fram och tillbaka?

Nu är det dags för en regäl updatering. Jag har inte haft någon tid till att sitta vid datan så jag har därför inte kunnat blogga.

Jag har varit hos min adhd läkare och där fick jag ett tråkigt besked. Han ska sluta på bup så jag kommer få någon annan läkare. Han jag har haft nu är den ända som jag tyckt vart bra så det känns jävligt pissigt att han ska sluta. Vi satt och pratade om hur långt jag kommit under tiden jag haft han som läkare och konstaterade att det är stor skillnad på hur jag var då och hur jag var nu. Sen så är det ju bara under ett år som jag ska fortsätta gå på bup och jag behöver inte vara där mer än var 6e månad om jag inte vill så det är bara två besök kvar om det skulle visa sig att den nya läkaren jag får är kass. Men vem vet kanske en jätte bra läkare. Det återstår att se.

Jag var hos en annan läkare för olika järnvärden i kroppen. Vi ritade upp en karta över släkten för att se likheter mellan olika sjukdommar. Sen så skulle jag ta ett blodprov där i armen men det gick inge vidare. Sköterskan stack mig med kanylen 3 gånger men fick inte ut något blod alls så hon gav upp så fick jag ta blodprovet en annan dag.

Sen så skulle jag ju till diabetes avdelningen en annan dag för att få en sencor som mäter blodsocker nivån i kroppen.



Så här ser sencorn ut och det till höger är den delen man sätter på kroppen med en nål in i magen/benet. Den vita saken till venster är själva sencorn som är kopplad till insulin pumpen. Man skjuter in en stål nål på 13 millimeter och sedan när den är på plats drar man ur stål nålen så sitter en 13 mm plast nål/slang kvar i kroppen. Så nu ska jag ha en sådan sencor på kroppen i 3 månader och man byter nålen med 6 dagars mellanrum.

Den 4e var dagen jag kopplade på sencorn och innan det så var jag på blodprovs tagningen för att ta det blodprovet i armen som den tidigare sköterskan misslyckades med. Det gick kanon bra och sen på kvällen så åkte jag, Andrea, hennes mamma, Min mamma och pappa in till stan och åt mongolisk bbq. Det var gott och trevligt. När vi kom hem så blev mitt blodsocker ostadigt. Åkte upp och ner och det slutade med att jag låg och spydde. Som tur var så var det bara några kräkningar och jag behövde bara hänga över toaletten en gång. Efter det så blev jag piggare och mådde mycket bättre. Jag brukar ju ligga och spy hur länge som helst och så brukar det ju sluta med att jag blir inlagd på sjukhus så den här gången hade jag verkligen tur som kunde lägga mig och sova och sedan vakna pigg och utvilad.

I lördags var vi på bröllop. Min morbror gifte sig. Vi var bara med i kyrkan sen åkte vi vidare in till stan och åt på taco bar. Kanon gott sen så sprang vi runt lite i stan. Det var komplicerat att ta sig över gatorna eftersom dom sprang stockholms maraton.

Igår var det måndag och en vanlig dag på jobbet. Dock så har jag varit ledig idag och ska vara det hela veckan. På måndag börjar min anställning så då är det bara att köra på som vanligt.

Just nu så sitter jag och skriver en låt text. Tänkte spela in låten idag eller imorgon. Så jag ska återgå till det nu så får vi höras vidare senare.

Pusspåre


Kommentarer
Postat av: Manuela

SV; Visst är den! (:

2010-06-08 @ 21:52:14
URL: http://manueela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0