Jimmyh - Farfar min ängel

Nu har jag spelat in låten till min farfar.



Text:


Min farfar min ängel vila i frid. Har svårt att förstå att du inte är vid liv. Kan inte förstå att du inte är med mig, för vad jag än gör känns det som du ser mig.


Jag tror jag har förnekat att du inte existerar, för det känns som du är med mig. Förstår du vad jag menar. Har svårt att förstå att du verkligen är borta för du var min förebild den starka och den stolta. Jag torkar bort tåren som faller ner på kinden för jag ska vara glad för alla underbara minnen. Min farfar min ängel den finaste som fans, hoppas du har det bra där uppe någonstans. Jag hoppas och tror att du verkligen förstår varför jag inte var på din begravning och aldrig hälsar på. Min rädsla för döden är alldeles för stor. Det är en kamp för mig att skriva dessa ord. En kamp som jag bara måste klara av. Jag ska kämpa när jag spelar in varje rad. Jag ska kämpa för dig jag ska kämpa för mig jag ska kämpa för hela våran släkten som alla saknar dig.


Min farfar min ängel vila i frid. Har svårt att förstå att du inte är vid liv. Kan inte förstå att du inte är med mig, för vad jag än gör känns det som du ser mig. 



Jag måste skriva ner exakt vad jag känner du har lämnat världen nu jag ser en vind som aldrig vänder. Jag kan inte fatta vad det var du sa, Varför vaknade jag, jag som sov så bra. Vad var det du sa, ordning är rätt. Det är jag som är äldst åldern tar ut sin rätt. Cancern i kroppen började ta över du krigade fullt ut tills chanserna var över. Du la dig i sängen jag kan inte förstå att tiden var ute och du far till det blå. Men vi syns på ett moln jag ska bara leva klart. Jag ska njuta av varje andetag jag tar. Jag ska uppfostra mitt barn, jag ska skaffa fler. Min dotter är så söt jag hoppas att du ser. Jag hoppas att tiden kan göra allt bättre jag ska tända ett ljus vid din grav när jag blir starkare.

Min farfar min ängel vila i frid. Har svårt att förstå att du inte är vid liv. Kan inte förstå att du inte är med mig, för vad jag än gör känns det som du ser mig.

Vad tycker ni?

Lämna gärna en kommentar!

Om ni gillar låten får ni gärna länka den på era bloggar på era loggar på fb och överallt där ni vill!

Pusspåre

 


Kommentarer
Postat av: vera

jätte fin lyric!:)

2010-11-13 @ 16:09:15
Postat av: Ulrika

Den var jättefin, Jimmy! Som vanligt :)

Hoppas att din pappa är stolt över dig!

Det borde han vara <3

2010-11-13 @ 19:37:27
Postat av: Johanna-mamma till Isabella

Jättefin låt! :)

2010-11-13 @ 21:08:21
URL: http://nuoriaiti.blogg.se/
Postat av: Anonym

du e verkligen en grym rappare, grym pappa och en grymt stark person! Fortsätt med det du gör



Kram

2010-11-13 @ 23:59:30
Postat av: Elenora

En väldigt fin låt. :)

2010-11-14 @ 14:37:33
Postat av: Jimmyh

Du är bäst.

Pappa o mamma

2010-11-14 @ 20:25:51
URL: http://jimmyhh.blogg.se/
Postat av: Lisa

Riktigt bra låt!

Jag förstår inte hur du lyckas så bra med texten. Jag känner igen mig så i vissa delar, men jag har aldrig kunnat förklara det med ord. Superfint!

2010-11-15 @ 16:08:39
URL: http://ougat.blogg.se/
Postat av: Anonym

jättebra!!

2010-11-17 @ 19:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0