Jimmyh - Svensk psykvård

Då var det dags för ett nytt låtsläpp!



Text:

 Jag har släppt många låtar men Hittills bara klagosång deppiga rader släpps gång på gång. Det är dags att gå vidare men måste prata klart. Så många tårar jag fällt under tiden jag var barn. Stulen jävla barndom fuck socialen, fuck svensk psykvård mannen jag blir galen. Kyss mig i arslet för all skit ni gjort.  Jag snear totalt och ingenting kan bli ogjort. Tro inte jag skriver för att skapa tidsfördriv. Varenda jävla rad är fakta från mitt liv. Ni har sabbat allt totalt. Vänt upp och ner på allt. Små sadister som fyllt mina sår med salt. Helt seriöst är det därför jag betalar skatt för att ni ska få små barn att bli fuckt up. Jag e less helt jävla sne. Ställer upp man mot man kom ska ni få se.

Fuck socialen fuck svensk psykvård, ni gav mig en smäll som har slagit mig hårt. Många år har gått men jag kommer aldrig glömma bort. Hat i min kropp tills mitt hjärta säger stopp.

Shhyy ingen får veta nått. Felbehandling sitter djupt i min kropp. Man måste gå vidare men ärren sitter kvar. Jag måste bara fråga har ni nått samvete kvar?

Ni kanske tycker det är konstigt att jag känner hat men min barndom kan jag aldrig få tillbax.  Vet inte ens vilken barndom jag pratar om för jag har aldrig haft nån tack vare dom. Små äckliga svin utan empati. Det va inte lätt men jag har skapa mig ett liv. Vägen har vart lång och backen har vart brant men varje steg jag tog har varit värt denna kamp. Dags att öppna ögonen och se vad som sker. Framför dina ögon det är samhällsproblem.  jag ger samhällskritik när dom snackar om vård För jag vet hur de går till när dom slår. dom slår så hårt det bara går. Jag höjer mitt finger Mot svensk psykvård, ja, låt oss göra det tillsammans. Fuck svensk psykvård och er som behandlar.

Fuck socialen fuck svensk psykvård, ni gav mig en smäll som har slagit mig hårt. Många år har gått men jag kommer aldrig glömma bort. Hat i min kropp tills mitt hjärta säger stopp.

Den här låten skrev jag för att få ut lite hat ur hjärtat. När jag var 8 år började socialen och svensk psykvård komma in i mitt liv och inget gick rätt till. När jag var 10 år så sattes jag på barn psyke i 4 månader. Problemet var bara att jag inte fick någon vård. Varför dom skulle hålla mig i 4 månader och ändå inte ge mig någon form av vård är för mig ofattbart. 10 år gammal var jag. Bara ett litet barn. Felbehandling var vad det var. Efter många möten och många diskutioner fick jag tillslut komma hem. Helt förstörd. Mitt liv hade förändrats till det värre.

När dom släppte mig skrev min pappa ett brev till överläkaren på barn och ungdoms psykiatri mottagningen eugenia. Det resulterade i att nästan alla blev av med sina jobb på grund av felbehandling. Och ska jag vara helt ärlig så har jag aldrig hört någon som fått hjälp av socialen eller psykvården. Jag har bara fått höra problem. Man önskar att nått kunde hända så det rördes om lite i den där röran så det kunde bli någon form av positiv förbättring.

Om socialen eller svensk psykvård har hjälp dig kan du väl lämna en kommentar? För då är du den första jag hört som kännt att det dom gjort varit till hjälp.

Har pratat med hur många som helst som blivit felbehandlade och jag tycker inte det är acceptabelt. Man önskar att man kunde göra något för att förbättra. Men vart ska folk söka hjälp när det bara blir värre av att söka hjälpen som finns?

Jag tänkter inte skriva om några enskilda fall på grund av respekt för dessa människor som blivit utsatta. Men jag vet att jag inte är ensam.

Hur som helst. Gillar du låten? Länka då till den på facebook, din blogg och överallt där du kan länka. Detta måste spridas.

Glöm inte att kommentera!



Pusspåre


Kommentarer
Postat av: Johanna-mamma till Isabella

En jättebra låt! :)

2010-11-18 @ 11:16:40
URL: http://nuoriaiti.blogg.se/
Postat av: Anonym

Min bror tex var nära att hamna riktigt illa i livet, när han fick komma i kontakt med psykvården, som kom att rädda hans liv. Vill inte gå in på detaljer, eftersom det rör hans privatliv, och inte mitt. Men jag är totalt tacksam över den hjälp han iallafall fick!!

2010-11-18 @ 12:29:16
Postat av: Rune Mo

Fick rysningar när jag lyssnade på din låt. Det är bra det finns såna som dig som är stärk nog att klara sig ur sånt skit du har upplevt och sedan strida mot dom också. Kämpa på! Ska lägga upp låten på min blogg och länka dig också:)

2010-11-18 @ 15:31:21
URL: http://morune.blogspot.com
Postat av: Maja-Mamma till Joel

Socialtjänsten satt LVU på mig och satt mig på behandlingshem. Jag fick bra hjälp ifrån dom. Om dom inte tagit beslutet om LVU så hade jag inte varit där jag är idag,dom hjälpte mig och det är jag väldigt tacksam över. Det är nog fler än du tror som blivit hjälpt av socialen/psyket.

2010-11-18 @ 20:33:49
URL: http://mammasjoel.blogg.se/
Postat av: Paulina

Tack för att du delar med dig!!

Bra låtar och bra texter. Ser framemot vad som kommer härnäst! All Lycka och Fan bra jobbat!

2010-11-19 @ 00:43:49
Postat av: Anonym

Till att börja med vill jag säga att jag beundrar dig,jag förstår din ilska och dit hat. Hela livet har jag blivit diskriminerad av människor på grund av den jag är. Skolan hjälpte inte ett skit tvärt om den stängde ögonen och blundade för något av det värsta ett barn kan råka ut för. Att varje dag behöva vakna med ångest och att altid ta tabbletter för att över huvud taget kunna sova. Så har det varit sen jag var liten. Kännslan av att vara helt totalt misslyckad. Utan hjälp från samhället. Kännslan när dom slår och sparkar, kännslan av orden och kommentarerna. Mongo, idiot, du är inte normal, du är inte som man ska vara. Folk har gång på gång talat om för mig hur värdelös jag är. Men av någon anledning som jag faktikst inte förstår har jag försökt att hålla huvudet högt och orkar. Jag tror det är min tror det är min tro på Gud, kärlek och förlålse som får mig att överleva. Tror mig jag har varit helt jävla ensam genom livets gång. Folk hatar men jag känner inget hat tillbaks jag känner bara besvikelse. Att hata är bara för mycket och du förtjänar inte att hata för du värkar vara en fin människa med din dotter och din flickvän. Önskar er all lycka och om du ska skriva en låta. Snälla skriv en låt om utanförskap.

2010-11-20 @ 01:34:02
Postat av: Anonym

Jag blev placerad hos en man som utnyttjade mig sexuellt i 2,5 år. Socialen trodde inte på mig! Jag var bara 13 år!

2010-11-25 @ 01:40:01
Postat av: annlouise

jag fick tårar i ögonen när jag lyssnade på din sån och samtidigt blev jag väldigt arg på hur man kan behandla barn hur som helst i vårt land, jag önskar dig och din familj lycka till!

2010-11-30 @ 15:20:18
Postat av: EVA

Sitte här efter jjul helgen och vill ta mitt liv. Jag har varit förfoljd utav socialen i 15 år. de tog min dotter som fosterföräödrarna numer adopterat. vet ni att soc har rätt att ljuga i sina utredningar. vill söka akut psykhjälp men vet att den inte finns. när jag ringer psykakuten så svarar de att det här är ingrn social inrättning. skulle skriva så mycket mer men orkar inte.

2010-12-27 @ 20:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0