Tag Ritalin så blir du lugn och fin

Det är nu en månad sedan jag sänkte min dos Ritalin från 30 mg till 20 mg. Imorgon ska jag till bup "barn och ungdoms psykiatrin" för att träffa en sjuksköterska och berätta hur det gått. Om jag haft bivärkningar och om det vart några konstigheter. Min läkare som jag hade slutade och då fick jag en ny som jag ännu inte fått träffa. Jag förstår inte varför jag inte får träffa läkaren utan bara en sjuksköterska? Har aldrig träffat en sjuksköterska på bup förutom nu sist när jag bytte medicin.

Nån annan som träffar sjuksköterska istället för läkare? Och varför gör dom så? Fattar inte.

Hur som helst så har det gått bra att sänka medicinen. Hade sjuka abstinens besvär första veckan men nu mår jag bättre än jag gjorde när jag tog 30 mg. Vilket är rätt så konstigt. Man ska lixom bli mindre rastlös ju större dos man tar men jag har blivit mindre rastlös när jag sänkt dosen. Undra då om jag kanske mår bäst utan medicin? Haha jag har ingen aning men vem vet?

Passande låt till ämnet







Bokstavsbarn Förevigt, Föralltid i mitt hjärta ♥

Pusspåre

Kommentarer
Postat av: Robert

jag slutade helt med mina concerta 54mg för 9 månader sen, har aldrig mått såhär bra innan! så det är inte bara du ;)

2010-11-30 @ 22:00:45
Postat av: Pygge

det är bara för att du inte går till sjukhuset jag får läkare varje gång men jag går ju också till sjukhuset...Tror det är det som skiljer...:/ Mvh Pygge

2010-12-01 @ 16:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0