Min kära moppebil



Jag har ingen som helst lust att skriva igentligen. Men bara för att jag är så snäll så ska jag slänga ihop ett par rader.

Min kära moppebil. Jag fick den i november 2008 och har kört den varje dag överallt hela tiden men i vintras gick den sönder och jag orkade inte bry mig om den. Den har gått sönder ett par gånger men då orkade jag bara inte. Så bilen har stått stil sen i Januari men nu är den igång igen och jag slipper åka buss och tåg till jobbet. Det är 2 mil dit. Folk undrar hur jag orkar åka hela vägen i 50 km/t men det är så att det känns inte så långsamt med tanke på att bilen är så liten och har så låg vikt så känns det inte lika stadigt som en vanlig bil och därför känns det som det går fortare så det är inte jobbigt att åka i 50. Ungefär som att det känns mycket fortare att åka moppe i 50 än vad det gör att åka bil i 50. Sen så tar det hälften så lång tid till jobbet nu som det gör med tåg så det är helt klart värt det. Lite dyrare per månad än att åka tåg men det är varmt och man slipper förseningar och vänte tider mellan bussar och tåg.

Nu när jag suttit och skrivit lite onödvändig fakta om bilen kändes det lite roligare att skriva men jag har ju inget mer att berätta för er. Eller igentligen skulle jag väl kunna skriva om vad som helst av det jag gjort senaste dagarna men jag har ingen lust att detaljera något just nu.

Innan det här blir för rörigt och tråkigt för er att läsa så ska jag avsluta.

Pusspåre

Kommentarer
Postat av: GUEVACCI

Hejsan, haft en bra lördag? :)

2010-09-26 @ 09:07:38
URL: http://guevacci.blogg.se/
Postat av: Hanna

haha vilken söt bil! :)

2010-09-26 @ 09:41:24
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0