Gammel farmor

God kväll gott folk. Ni kanske läser det här imorgon så ska jag skriva god morgon också? Godmorgon, god middag, god kväll och god natt!

Idag tog jag och Andrea en promenad till min farmor med Elvira. Idag fick jag då lära mig att all snö man plogar bort från bilvägen hamnar på trotoaren. Att ta sig fram med barnvagn på den troroaren var i stort sätt omöjligt men efter 1 timme kom vi fram. Har aldrig promenerat dit tidigare med det borde inte ta mer än en halv timme.

Hur som helst. Elviras gammel farmor. Det är lite roligt att min farmor som heter Kerstin inte vill bli kallad för gammel farmor. Hon tycker att gammel farmor låter så himla gammalt. Och då är det roliga att hon inte anser sig vara gammal. Hon fyller 81 i år. Underbar är hon iaf min farmor! Så vi kallar min mamma för farmor och min farmor för farmor Kerstin. Så det kan gå



Eftersom att vi inte hade med oss kameran idag så får ni en gammal bild på Elvira med sin gammel farmor.

Det var oerhört trevligt idag faktiskt. Farmor hade gjort en gryta och direkt efter så blev det glass, hennes underbart goda pepparkakor och lite andra kakor. Sen var magen alldeles för full så då satte vi oss i soffan och pratade i ett par timmar innan det var dags att åka hem och då fick det faktiskt bli tunnelbana!

Vidare till något annat. Min förskylning vill inte ge med sig, men det här är konstigt. När jag vaknar på morgonen är jag alldeles täpt i näsan och hostar hur mycket som helst. Sen under dagen märker man knappt av förskylningen, Näsan rinner lite bara. Sen på kvällen så börjar jag hosta och bli täpt i näsan igen. Jag tycker det är hur konstigt som helst. Och även om jag inte känner av det på dagarna så kan jag inte spela in någon ny låt nu eftersom att det märks på rösten att jag inte är helt frisk. Så jag längtar tills jag kan spela in så jag får släppa lite nya låtar!

Pusspåre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0