Spa kryssning

Idag ska jag, Andrea, Elvira och Svärmor åka på kryssning.

Jag och Andrea har ju aldrig låtit någon vara barn vakt åt Elvira. Det längsta vi vart borta från henne är när mina föräldrar gått en promenad med Elvira. 2 gånger när vi bodde hos Andrea´s mamma så lät vi Elviras mormor passa henne i 15 minuter när vi skulle springa och köpa pizza och det var runt 20 minus grader så vi ville inte ta med Elvira ut i onödan.

Annars är vi väl för omtänksamma om Elvira så vi inte vill lämna bort henne ens till hennes mor och far föräldrar. Men nu ska jag och Andrea få en spa behandling på kryssningen så Elviras mormor får passa henne i 1-2 timmar. Elvira är snart 9 månader och nu ska vi för första gången vara utan henne på riktigt. Det känns jobbigt men vi kan nog behöva en spa behandling tillsammans.

Nästa steg blir väl att gå på bio ensamma och det kommer nog kännas riktigt tufft.

Anledningen till att jag inte uppdaterar bloggen så ofta är att jag har väldigt mycket att göra. Jag har som sagt fast anställning och när jag väl kommer hem vill jag bara vara med min familj! Jag hinner knappt skriva några låtar längre. Är inne i en fas då jag inte får så mycket insperation men det släpper nog snart och låt texterna kommer nog igång igen.

Sen så har jag ju skapat mitt projekt Bokstavsbarn och det tar upp tid det också. Just nu prioriterar jag den bloggen mer än den här men jag har inga planer på att lägga ner den här bloggen. Det handlar hela tiden om att prioritera och det blir ju tråkigare att skriva ju mindre kommentarer man får. Jag kommer nog att fortsätta prioritera den andra bloggen eftersom att jag tycker att det är roligare att hjälpa andra människor än att skriva här vad jag gör i mitt liv. Och nu är livet rätt så likt från dag till dag. Jobbar och kommer hem. Vad finns det då att skriva om?

Nu ska jag fixa det sista innan vi drar iväg på kryssning. Ni får ha det bra kära vänner!

Pusspåre


Kommentarer
Postat av: Karin Mamma till3

Ja de är alltid svårt att lämna sina små. Men de blir lättare, men när jag o lelle för en gång skull gör något utan barnen, fast våran lille har vi inte vågat släppa än, men snart. Så pratar vi alltid om hur barnen har de. Men man behöver den tiden med varandra utan barn, så njut......

2011-06-29 @ 22:25:18
URL: http://ungmammakarin.blogg.se/
Postat av: Malvina Porsmyr

Din musik är helt underbar, jag har ingen sjukdom men jag älskar dig. Du får aldrig sluta skriva låtar, dina texter är helt fantastiska. Min stora syster går till psykologer och så. Visst är det jobbigt, men jag är så glad att jag inte har någon sjukdom. Din text ger mig inspiration, dina låt texter får mig att tänka om. Ibland tycker jag att allt bara är skit, men sen när jag lyssnar på dina låtar så förstår jag att ni ''bokstavsbarn'' har det ännu jobbigare. Sluta aldrig sjunga!

Lycka till i framtiden, hälsa din fina familj.

Kram =)

2011-07-05 @ 13:23:51
URL: http://bymalvina.blogg.se/
Postat av: Tilla

Ha de skoj på kryssningen. :)

2011-07-10 @ 11:55:49
URL: http://tillaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0