Mys lördag

God morgon!

Igår gick jag och Elvira upp runt klockan 6 på morgonen, Hon vaknade samma tid i dag men då tog Andrea henne så jag fick sova till klockan 7 iaf. Går ju upp 5 på vardagarna så det var skönt att få sova lite idag.



Elvira lutar sig inte tillbaka i babysittern längre. Nu försöker hon ta sig ut på sidorna genom att sätta sig upp. Snarare så försöker hon sätta sig upp men faller åt sidan. Hon bara växer och växer. Tiden går nästan lite för fort ibland.

Nästa lördag är det Elviras namngivning.  Igår så ringde min "lillasyster" vi är inte släkt över huvudtaget men hon har blivit som min syster med åren.

Hon ringer och säger det var väl i ************ som lokalen ligger?

japp svarade jag och då sa hon vad bra då har vi åkt rätt. Jag blev tyst och sen sa jag, men lilla gumman det är nästa helg det är namngivning. Va du sa ju att det var den 19e som det var. Ja men det är ju den 12e idag.

Hon blev rätt så arg på sig själv för att hon trodde att det var den 19e och jag kunde inte låta bli att skratta. Då hade hon och hennes pojkvän stressat på morgonen och åkt tid så var dom en vecka för tidiga. 

Det roliga är att hon fyller år den 18e och var helt säker på att det var den 19e igår. Hur kan man glömma bort att man inte fyllde år dagen innan?

Hur som helst så åkte jag, Andrea och Elvira ner till Väsby centrum för att handla lite kläder och då träffade vi min lillasyster och hennes kille. Det var lite kul att se dom gå runt i centrum i finkläder :) Haha jag tycker det va för roligt :) Vi kom iaf fram till att dom skulle kunna ta sig dit i lugn och ro nästa lördag.

Så fel det kan bli!

Väl i centrum så köpte vi strumpbyxor som Elvira ska ha på namngivningen och Andrea köpte en kofta hon ska ha. Idag kommer pappa hit med mina kostymbyxor så har jag alla kläder jag behöver till namngivningen också.

Sen så lyckades vi hitta exakt den sak jag letat efter ända sen vi flyttade in här. En välkomst skylt att ha i fönstret ovanför dörren.



Alla besökare måste ju känna sig välkommna!

Sen så köpte dom lösa bokstäver där och jag tänkte vore det inte shysst med "JIMMYH" ovanför skrivbordet i vardagsrummet. Jag köpte inte några bokstäver så vi gick vidare. Sen när vi gick förbi butiken igen så sa Andrea att det kanske skulle va häftigt med Jimmyh I vardagsrummet ovanför bordet. Precis som jag tänkt så jag sprang in och köpte det och då fanns det även musik noter.



Så ser det ut. Nu står det ju framför tven men det ska upp på väggen snarast.

Sen så hade vi sätt på Jamie Olivers program på tv när han lagar middag på 30 minuter. Där gjorde han en paj som vi hade bestämt oss för att laga igår. Det blev jätte gott. Dock tog det en timme för oss att göra den.

Receptet till pajen hittar ni genom att klicka här

Efter middagen tyckte jag att det var så fint väder. Inte ett moln på himlen och det var fortfarande hyffsat varmt ute så vi tog en lång promenad längst vattnet (isen) det tog en timme innan vi var hemma igen och då satte vi oss i soffan tände ljus och åt ben and jerrys. Testade en ny sort igår som var super god.





En riktig mys lördag.

Pusspåre

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men varför bara ha ditt namn? Skulle vara finare om ni köpte Andreas namn och Elviras namn och satte upp tillsammans med ditt namn på en vägg :-D

2011-03-13 @ 11:22:20
Postat av: Lillasyster

Så det kan gå! Jag var nog bara så ivrig med att träffa er lilla tös :)<3

2011-03-13 @ 13:01:24
Postat av: Mli

Hej



Vill bara fråga om du har en mail adress eller nånting man kan skicka bilder till :)



Har verkligen en jag vill skicka tilldej osm handlar om dej !!



Btw! Jag beundrar verkligen dej att du har varit så stark genom allt och kämpat fast de varit svårt osv... du har verkligen en jätte fin dotter :)



Ni är en så söt liten familj :) <3

2011-03-16 @ 08:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0